Όταν ο Tupac προσπάθησε να ενώσει το East με το West

0
1846

Οι περισσότεροι, ακόμη και σήμερα, ασχολούνται με την κόντρα του East με το West, την κόντρα του Biggie με τον Tupac. Μια κόντρα που κατέληξε στον θάνατο και των δυο. Μια όμως, αρκετά άγνωστη ιστορία δίνει μια άλλη τροπή. Ο Tupac, στους τελευταίους μήνες της ζωής του, εργάστηκε επάνω σε ένα album συνεργασίας με εξέχοντα ονόματα της East Side.

Big Daddy Kane, Nice & Smooth, Buckshot, Sean Price, The Outlawz ήταν τα ονόματα αυτών που θα συμμετείχαν στον δίσκο One Nation. Έναν δίσκο που θα έδειχνε σε όλους ότι δεν υπάρχει τίποτα για να χωρίσουν οι δυο μεριές. Η έμπνευση του album ήρθε, μέσω μιας συντάντησης στο σπίτι του Tupac μεταξύ των Outlawz και άλλων έμπιστων ατόμων του Tupac. Αρχικός σκοπός ήταν να χτυπήσουν την παντοδυναμία του Biggie στην Ανατολή.

Οποιοσδήποτε ερχόταν σε επικοινωνία με τον Tupac για τον δίσκο αυτό, έκανε πίσω. Δεν ήθελαν καμία σχέση με την West καθώς θα φαινόταν σαν προσβολή προς το πρόσωπο του Biggie. Τον καιρό εκείνο ο Tupac ήταν ο χειρότερος εχθρός σχεδόν όλων των groups στην Νέα Υόρκη και το Μπρούκλιν. Σχεδόν όλοι ήταν μέλη της Bad Boy, εταιρίας του Biggie. Υπήρχε όμως ένα πολλά υποσχόμενο group, το οποίο δεν είχε πάρει θέση ακόμη. Οι Boot Camp Click από το Μπρούκλιν.

Αποτελούμενοι από τους Black Moon, OGC, Smif-N-Wessun και τους νέους τότε, Heltah Skeltah ήταν στην κατάλληλη θέση για τα πλάνα του Tupac. Δεν είχαν μπει στο κόλπο του Biggie, δεν είχαν υπογράψει με καμία μεγάλη εταιρία της East και επίσης είχαν ιδρύσει το δικό τους label, Duckdown Records.

Ένα τηλεφώνημα ήταν αρκετό. Ο επικεφαλής της Duckdown αναφέρει ότι μόλις συμφώνησαν την συνεργασία, ο Tupac τους έστειλε τα εισιτήρια. Η εβδομάδα που πέρασαν οι Boot Camp Click στην Καλιφόρνια μόνο ως μαγική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Στο studio η δουλειά γινόταν με πυρετώδεις ρυθμούς. Οι Boot Camp Click μάλιστα πέρασαν από έλεγχο για όπλα πριν μπουν στο studio, για να συναντήσουν τους Outlawz, Daz Dillinger, Greg Nice των Nice & Smooth , Numskull των The Luniz , και τους Asu και Capital LS από το group Rumpletilskinz. Ακόμη και ο Grandmaster Flash με τον Melle Mel πέρασαν από κει, δίνοντας στην ηχογράφηση θρυλικές διαστάσεις.

Ο Tupac είχε ηγετική θέση στις ηχογραφήσεις. Είχε τιγκάρει το στούντιο με ποτά, φαγητό, χόρτο και οτιδήποτε ήθελε κάποιος, και γράφανε. Έμπαινε να γράψει και μόλις τελείωνε το κουπλέ του, φώναζε τον επόμενο. Δεν είχε σημασία ποιος. Αν κάποιος δεν είχε έτοιμο κουπλέ, πήγαινε σε άλλο κομμάτι, σε άλλη ηχογράφηση. Επικρατούσε πανικός.

Μπορεί όλα αυτά να φαίνονται ως μια επίδειξη δύναμης, αλλά ο Tupac είχε άλλο πράγμα στο μυαλό του. Ήθελε να τελειώσει την κόντρα, να συνεργαστεί με MCs από την ανατολική μεριά. Ακόμη και με αυτούς που είχε κόντρα. Ήθελε να έχει τους πάντες μέσα. Nas, Scarface, Bone Thugs-N-Harmony, E-40, Outkast.

Ακόμη και σε δισκογραφικό επίπεδο ήθελε να διαχύσει την επιτυχία του δίσκου αυτού παντού. Το πρώτο μέρος θα έβγαινε από την Makaveli, το δεύτερο θα το έβγαζε η Duckdown. O Buckshot θυμάται, πόσο μάταιη ήταν όλη αυτή η κόντρα με τον Biggie. Οι πραγματικοί MCs δεν κρατάνε κόντρες. Θα είχε τελειώσει πολύ σύντομα και τίποτα από όλα αυτά που συνέβησαν, δεν θα είχαν συμβεί. Το One Nation θα ήταν όντως One Nation. Όχι One Nation χωρίς την Νέα Υόρκη, ή χωρίς τον Biggie. Θα ήταν One Nation για όλους.

Δυστυχώς η παραγωγή του δίσκου δεν τελείωσε ποτέ. Ο Tupac σκοτώθηκε και κανείς δεν ασχολήθηκε για να βγει το One Nation. Ίσως να είχε χάσει την αξία του.

Κομμάτια από το One Nation είχαν κυκλοφορήσει διάσπαρτα σε mixtapes από τους MCs που συμμετείχαν ενώ ο Eminem χρησιμοποίησε πολλά κουπλέ του Tupac στο μεταθανάτιο album, Loyal to the Game, το οποίο επιμελήθηκε.

 

Comments

comments