Ο κώδικας 2310 και η drilltown SKG

0
25209

”Με γρήγορο βάδην κάτω απ’τα κίτρινα φώτα στην πόλη που γεννά ταλέντα πάμε ακόμα μια βόλτα” γράφει πριν 13 χρόνια ο ΛΕΞ για την πόλη του, τη Θεσσαλονίκη, στίχος που εν έτει 2020 μοιάζει πιο επίκαιρος από ποτέ.

Το να ξεκινήσω να αναφέρω hip-hop συγκροτήματα και solo rappers που ανέθρεψε η ”Νύφη του Θερμαϊκού” θα μου πάρει πολλές ώρες. Το πιο πιθανό είναι να ξεχάσω κανέναν και να παρεξηγηθώ κι από πάνω. Θα αρκεστώ να γράψω πως η περίοδος που διανύουμε είναι ακόμη μία από τις πολλές, που η Θεσσαλονίκη πρωτοπορεί και φέρνει στο προσκήνιο νέο αίμα, το οποίο με τη σειρά του φέρνει νέο ήχο στα ακουστικά των Ελλήνων hip-hoppers.  

Η αρχή έγινε τον Μάη του 2018, όταν ο ΛΕΞ κυκλοφόρησε τον δεύτερο solo δίσκο του με τίτλο ”2xxx’. Πολλοί αρχικά αναρωτήθηκαν τι σήμαινε αυτή η ονομασία, ωστόσο σήμερα με μεγάλη βεβαιότητα μπορούμε να ισχυριστούμε πως τα χινάρια μετά το 2 κρύβουν τον αριθμό 310, άρα ενώνοντάς τα τον τετραψήφιο 2310. Τι είναι όμως το 2310; Είναι απλώς ο τηλεφωνικός κώδικας της περιοχής της Θεσσαλονίκης! Έκτοτε, το 2310 αποτελεί και τη μουσική ταυτότητα των Σαλονικιών καλλιτεχνών, δείχνοντας πως κατάγονται και εκπροσωπούν τη Θεσσαλονίκη και τις γύρω περιοχές της.

Η σχολή 2310, λοιπόν, φαίνεται πως έχει πάρει στις πλάτες της όλο το ελληνικό rap game, όχι μόνο λόγω των καυτών ανερχόμενων καλλιτεχνών που έρχονται με τα μπούνια στη φάση, ούτε εξαιτίας των φερελπίδων παραγωγών, αλλά κυρίως για τον ήχο που πλάθουν και το αποτέλεσμα που συνθέτουν οι δύο προηγούμενες κατηγορίες όταν συνεργάζονται μεταξύ τους! Ποιον ήχο εννοώ; Μα φυσικά το drill

Προτού αναφερθούμε στο Θεσσαλονικιώτικο drill, ας δούμε τις διεθνείς προεκτάσεις του είδους. Η drill μουσική στην ουσία αποτελεί προέκταση της trap, προέρχεται από το νότιο μπλοκ του Σικάγου κι εμφανίστηκε στις αρχές του 2010. Χαρακτηριστικά του είδους είναι το σκοτεινό, βίαιο και μηδενικό λυρικό περιεχόμενο, τα οποία αποσκοπούν στην περιγραφή της δρομίσιας, γεμάτη κινδύνους και κόντρες εγκληματικής ζωής. Η λέξη από μόνη της αποτελεί slang δηλώνοντας το αυτόματο όπλο, ενώ τα drill beats είναι συνήθως αργού ρυθμού, γύρω στους 60 με 70 χτύπους ανά λεπτό. Από τις φτωχογειτονιές του Σικάγο το είδος διαμορφώθηκε και εξελίχθηκε με μιμητικές τάσεις στο Μπρίξτον της Αγγλίας, μιλώντας σήμερα για το UK Drill, ίσως το πιο impactful της φάσης τη δεδομένη στιγμή. Καμμία σχέση δηλαδή, με το είδος του rapsy, στο οποίο ακούσαμε πρόσφατα τον ATC TAFF να χώνει και να βγάζει ολόκληρο album.

Κάνοντας την αναγωγή στο ελληνικό και ειδικότερα στο τοπικό επίπεδο της Θεσσαλονίκης, το πρόσωπο το οποίο συγκεντρώνει τα περισσότερα στοιχεία του διεθνούς drill είναι ξεκάθαρα του ΣΑΝΤΑΜ. Αυτό όμως δε σημαίνει πως το τρέχει μόνος του. Πιο συγκεκριμένα, το 2020 αποτελεί αποκάλυψη για πολλούς καλλιτέχνες από τη Σαλούγκα, οι οποίοι στα πλαίσια του κώδικα 2310 λειτουργούν όχι απλώς σαν ομάδα, αλλά σαν οικογένεια. Μερικούς τους μάθαμε από τη συμμετοχή τους στα sessions του DOF TWOGGE, άλλους μέσω κοινοποιήσεων και προωθήσεων των ίδιων στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ κάποιους άλλους από φίλους φίλων. Όλοι μαζί πρεσβεύουν και εκπροσωπούν την πόλη τους σαν θρησκεία και βοηθάει ο ένας στην ανάδειξη του άλλου σαν αδερφός για αδερφό, για αυτό οι στόχοι τους μοιάζουν να είναι περισσότερο ομαδικοί παρά ατομικοί. Ο μεγαλύτερος από αυτός πρέπει να είναι αναμφίβολα να κάνουν τη Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα του ελληνικού drill, και γιατί όχι μετέπειτα των Βαλκανίων ή της Ευρώπης.

Ποιοι είναι ωστόσο, αυτοί οι newcomers από τη SKG;

Λοιπόν, κάν’τε screenshot τις παρακάτω παραγράφους γιατί σε δύο χρόνια από τώρα θα έχουν τα σκήπτρα στα χέρια τους. Κανείς από αυτούς μέχρι τώρα δεν έχει βγάλει LP, ούτε καν EP, εκτός του GRIZZLE, ο οποίος το καλοκαίρι μετά τη συμμετοχή του στον DOF έβγαλε το δεύτερο EP του, το”ΗΟΜΙΕ”. Από την άλλη είναι ο RICTA, που μέχρι το τέλος του 2×20 πρόκειται να κυκλοφορήσει το πρώτο του album. Πέρα από αυτούς τους δύο, είναι ο JV και ο FILIPONE, που επίσης συμμετείχαν σε sessions του DOF και μέχρι σήμερα έχουν ανεβάσει κάποια singles τους, όπως έχει πράξει και ο WANG, για τον οποίο φημολογείται έντονα ότι θα εμφανιστεί στα παραπάνω sessions πολύ σύντομα. Ακόμα, δεν πρέπει να ξεχνάμε τους MW, SPLIT και ENEM, οι οποίοι 13, 14 και 15 Νοεμβρίου αντίστοιχα κυκλοφόρησαν solo fresh tracks. Ούτε όμως τον CJ, τον οποίο από τα λίγα που έχουμε ακούσει φαίνεται ότι το κατέχει το άθλημα. Τέλος, είναι η OXENTRA, την οποία περιμένουμε με περίσσεια ανυπομονησία να κυκλοφορήσει το πρώτο της κομμάτι μέσα στο έτος, ελπίζοντας να ανοίξει τον δρόμο για την ενεργότερη συμμετοχή του γυναικείου φύλου στο ελληνικό game. 

Όμως, θα ήταν πέρα για πέρα άδικο να μην αναφερθούν και μερικοί από τους πιο πολλά υποσχόμενους παραγωγούς της πόλης. Έχουμε και λέμε, τύποι όπως ο MINDTHEGAP, PRODBY.VK, ZEMO, SLUSHHER και SICKSIDE έχουν επιμεληθεί να κάνουν τη ”βρώμικη δουλειά” και να εφοδιάζουν τους παραπάνω rappers με καυτά drill type beats. Όλοι μαζί φροντίζουν σε κάθε τους δουλειά να διαφημίζουν την πόλη όπου μεγάλωσαν, τη Θεσσαλονίκη, αποδεικνύοντας παράλληλα γιατί θεωρούνται δικαίως το μέλλον του drill στην Ελλάδα. Αυτό που έχουν να κάνουν τόσο οι μεν, όσο και οι δε, είναι να συνεχίσουν τη σκληρή δουλειά ώστε από ταλέντα που είναι τώρα, να εξελιχθούν σε μεγάλα ονόματα του είδους, που με τη σειρά τους θα εμπνέουν τις επόμενες hip-hop γενιές να συνεχίσουν επάξια το έργο και την εκπροσώπηση της πόλης τους.

Comments

comments